
Un nombrós grup d'empresaris es reunia aquestos dies per a donar els noms dels premiats de la dècima edició. Un palmarés que destaca per la posició compromesa cap a les produccions arriscades i que aporten noves formes d'apropar-se a l'espectador des de la producció audiovisual per a la gran pantalla. Junt a ells, en representació del Levante-EMV, acudíen els caps més representatius d'aquest rotatiu valencià.
El co-director del Festival Premis Tirant, Josep Lluís Galiana, assenyalava que aquest any els exhibidors tenen més dificultats per a decidir aquestos premis, els únics al seu gènere que existeixen a tot l'Estat espanyol, «perquè els llargmetratges arriben amb molta més dificultats a les sales».
Una conclusió si va quedar clara. «Siempre que hay buenas películas, la gente va al cine, las salas se llenan», afirmava Antonio Mansilla, i, al marge queden els arguments sobre l'alt preu de l'entrada, el efecte de la multiplicació de vies per accedir als productes audiovisuals (internet, DVD, telefonia mòbil) o la manca d'hàbits de les noves generacions, junt a les hores que els joves dediquen a internet. «Las nuevas tecnologías afectan, pero no es lo más decisivo», afirmaren tots d'una.
En el diàleg al voltant de la crisi del sector, com alguns anomenaren el moment actual, entren molts elements. Entre els arguments que es van posar damunt la taula es parlava de que el consum de l'audiovisual no ha baixat. «No es que la gente no vea cine, sino que no va a las salas. La reconversión debe hacerse en este contexto. Hay que plantearse qué hacer para que el negocio de la exhibición sea menos deficitario», en paraules del co-director del Festival Premis Tirant i gerent de la productora valenciana Tatzen, Francesc Fenollosa.
Comentaris